Spørgsmål og svar

For institutioner

Oplever du udfordringer med Kumba? Eller er du blot i tvivl om, hvordan systemet virker, så kan du læse med på denne side.
Her har vi svaret på de mest almindelige spørgsmål.

Log på

Hvordan logger jeg på?

Du logger på Kumba, ved at gå ind Kumba.eu. Herefter indtaster du den e-mail, som du har oprettet dig med, og den kode du selv har valgt. Der kommer nu et pop-up vindue med din to-faktor godkendelse. Du skal nu åbne din Google- eller Microsoft Authenticator, og indtaste den genererede 6-cifrede kode. Er det første gang du logger på, så finder du guiden til at logge på under "guides".

Min 2-faktor virker ikke?

Hvis din to-faktor kode ikke virker, så kontakt os her. Herefter vil du, når du logger på næste gang, få en QR-kode som du scanner med din Google- eller Microsoft Authenticator, og du vil herefter få dine koder, som du plejer.

Jeg har skiftet telefon, og kan ikke logge ind?

Google Authenticator er koblet op på den enkelte telefon, og du skal derfor have nulstillet din to-faktor godkendelse. Når du har geninstalleret appen på din nye telefon, så følges herefter samme procedure, som ses under "min to-faktor virker ikke".

Jeg kan ikke huske min adgangskode?

Hvis du skulle glemme din adgangskode, så klikker du på "glemt adgangskode" og indtaster din e-mail. Du vil herefter få tilsendt en e-mail, som hjælper dig med at nulstille dit kodeord.

Jeg kan ikke logge på?

Der kan være flere årsager til at du ikke kan logge på.

- Har du glemt dine adgangskode?

- Er det din Google- eller Microsoft Authenticator der driller? Så check "Min to-faktor virker ikke?"

- Bruger du den e-mail, som du oprettede din profil med?  

Hvis du har prøvet ovenstående og det stadig ikke virker, så kontakt support, og vi løser problemet snarest muligt.

En forældre i min institution skal have nulstillet sin 2-faktor?

Som leder i institutionen kan du nulstille 2-faktor for alle forældre på både ventelisten og børnelisten. Du klikker på forælderens navn, og klikker på nulstil 2-faktor. Forældrene 

Brug af Kumba

Jeg har ikke fået min opstartsmail?

Har du tjekket dit spamfilter? Det kan være et godt sted at starte. Kan du stadig ikke finde en opstartsmail fra os, så kontakt os, og vi sender den igen. 

Søskendefordel - hvordan styrer systemet det?

Pt. er der ikke en specifik funktion, der markerer søskendefordel, men der er plads til at skrive en kommentar under alle ansøgninger, og vi anbefaler, at du her oplyser, hvis barnet allerede har en søskende i institutionen. Desuden har du mulighed for at rangere din venteliste i alfabetisk orden efter forældre, og du vil derfor hurtigt kunne finde forælderen eller barnet på denne måde.

Jeg ønsker ikke, at systemet styrer, hvem der starter i min institution?

Bare rolig: Kumba hjælper dig kun med at holde orden og styr på din venteliste. Der kan være mange årsager til, at nogle børn skal starte frem for andre, og derfor er der heller ikke børn som starter i din institution, uden at du har accepteret ansøgningen. Du ved bedst, hvad der fungerer for din institution, og derfor skal du også selv kunne styre, hvilke børn som optages i din institution.

Hvordan opretter jeg nye medarbejdere?

Under "brugere" vil der nederst være en knap i venstre side, hvor du kan invitere nye brugere. Det kan være medarbejdere eller bestyrelsen, hvis de også har adgang til ventelisten. Det er også her du styrer, om de nye brugere skal have administratoradgang.


Jeg kan ikke ændre oplysningerne på et barn? 

Når forældrenes brugere er aktiverede overgår rettighederne til at ændre barnets oplysninger til forældrene. Det er for at sikre at du har den rigtige dokumentation for at oplysningerne er korrekte og givet af forældrene. Du skal derfor bede forældrene om at logge på Kumba, for at ændre i oplysningerne. 

Sikkerhed og GDPR

Hvem håndterer mine data?

Mens børnene står på ventelisten vil jeres data blive behandlet af Vangsaa A/S, som er virksomheden bag Kumba. Du kan læse mere om vores virksomhed på Vangsaa.eu

Kan I fjerne 2-faktor godkendelse?

Nej, desværre ikke. Vi har lagt to-faktor godkendelse ind i vores system for at sikre, at det overholder alle GDPR regler. Den ekstra kode er med til at sørge for, at jeres data er ekstra godt beskyttet. Læs mere om vores tilgang til GDPR her.

Andre spørgsmål?

Hvordan kan min institution blive en del af Kumba?

Er din organisation ikke allerede en del af Kumba, så kan den let blive det. Kontakt os, og så kan vi aftale, hvordan din institution kan blive en del af Kumba.

Hvad koster det?

Kumba venteliste koster 500 kr. om måneden inkl. moms, Kumba Intra basis kan tilkøbes for 100 kr. om måneden inkl. moms, og Kumba Intra udvidet kan tilkøbes for 250 kr. inkl. moms. 

Hvem yder support?

Hvis du er medlem af LDD eller børneringen tager de sig af supporten. Er du ikke medlem af nogen af dem, vil support foregå direkte hos Vangsaa A/S.